Friday, March 26, 2010

လကၤာ၊ ျမန္မာ၊ စာသင္ပံုဘယ္လိုကြာ

Image and video hosting by TinyPic

ခဏခဏေမးၾကသည္။ `ဒို႔ႏိုင္ငံနဲ႔ စာသင္ပံု ဘာကြာသလဲ´ဟူ၍။ သီရိလကၤာ၌ စာသင္ေနေသာ အခ်ိဳ႕ရဟန္းေတာ္မ်ားကလည္း `ဒို႔ ျမန္မာမွာကတည္းက သိၿပီးသားေတြ ျပန္သင္ေပးေနၾကတာပါ၊ အဂၤလိပ္လို သင္တာကလဲြၿပီး ဘာမွ မထူးပါဘူး´ဟူ၍ ဆိုတတ္ၾကျပန္သည္။

တစ္ဦးအျမင္ႏွင့္တစ္ဦး ကြာဟေနတတ္သည္မွာ သဘာ၀က်ပါသည္။ ကြာဟေနေသာ အကြာအဟေလးမ်ားမွာလည္း အမွန္တရားႏွင့္ နီးစပ္မႈ၊ အခ်က္အလက္မွန္ကန္မႈေလးမ်ား ရွိေနမည္မွာ ေသခ်ာပါသည္။ မိမိထင္ျမင္ခ်င္သလို ထင္ျမင္ႏိုင္သည္၊ လြတ္လပ္စြာသေဘာထား ကဲြလဲြခြင့္ရွိသည္ဆိုၿပီး ထင္ရာစြတ္ၿပီး ယူဆေျပာေန၍ မျဖစ္ေပ။

သေဘာထားသည္သာ လြတ္လပ္စြာ ကဲြလြဲခြင့္ရွိသည္၊ အမွန္တရားမွာမူ ႏွစ္ဘက္ခၽြန္အမွန္တရားဟူ၍ မရွိတတ္ပါေပ။

စာေရးသူ၏ ထင္ျမင္မႈအရ သီရိလကၤာစာသင္နည္းႏွင့္ ျမန္မာစာသင္နည္းမွာ အလြန္ကို ကြာျခားပါသည္။ အဂၤလိပ္လို သင္ျခင္းတစ္ခုသာ ကဲြလြဲသည္မဟုတ္။ စာေပအေပၚမွာ ခ်ဥ္းကပ္ပံုခ်င္းလည္း လံုး၀နီးပါး ကဲြလဲြပါသည္။ စာေရးသူတို႔ ျမန္မာ့ပညာေရးမွာ စာေပကို ခ်ဥ္းကပ္ပံုမွာ Critical မဆန္။ ပါဠိေတာ္ျဖစ္ေစ၊ အ႒ကထာ၊ ဋီကာျဖစ္ေစ စာအုပ္တစ္အုပ္ကို ဖတ္လွ်င္ ယင္းစာအုပ္ပါ တင္ျပခ်က္သည္ လံုး၀အမွန္။ စာအုပ္ပါအေၾကာင္းအရာမ်ားမွာ ေ၀ဖန္ခံစာရင္းထဲတြင္ မပါ၀င္။

ဤႏုိင္ငံက ေလ့လာနည္းမွာမူ ဤသို႔မဟုတ္။ စာအုပ္တစ္အုပ္ကို မေလ့လာခင္ စာအုပ္တစ္အုပ္၏ ေပၚေပါက္ရာ ေခတ္၊ က်မ္းျပဳဆရာအေၾကာင္း၊ စေသာအေၾကာင္းအရာမ်ားကို ပထမဦးဆံုး လက္လွမ္းမီသမွ် ေလ့လာေ၀ဖန္အကဲျဖတ္ရသည္။

ျမန္မာ့ပညာေရးတြင္ Comparative Study မွာ မရွိသေလာက္နည္းပါးၿပီး စာအုပ္ကေပးေသာအသိသာ အမွန္ကန္ဆံုးျဖစ္သည္ဟု ယူဆၾကသည္သာ မ်ားပါသည္။

လကၤာက ေလ့လာနည္းသည္ ဥပမာအားျဖင့္ အ႒ကထာဆရာတို႔တြင္ အၾကီးက်ယ္ဆံုး ဆရာတစ္ဆူျဖစ္ေသာ အရွင္မဟာဗုဒၶေဃာသကို ခ်ဥ္းကပ္ေလ့လာရာတြင္ အရွင္မဟာဗုဒၶေဃာသကို အၾကီးက်ယ္ဆံုးအ႒ကထာဆရာၾကီးအျဖစ္ လက္ခံေသာ္လည္း အျငင္းပြားဖြယ္ရာအခ်က္ (Controversial facts) မ်ားကိုလည္း မျခြင္းမခ်န္ အကဲျဖတ္ျပသည္။

ဥပမာအနည္းငယ္ကို ေဆြးေႏြးတင္ျပလိုပါသည္။
၁၅-ရာစုက ေပၚထြက္ခဲ့ေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံျဖစ္ ဗုဒၶေဃာသုပၸတၱိက်မ္း၊ သီရိလကၤာႏိုင္ငံ၏ ဂႏၳ၀င္က်မ္းမ်ားျဖစ္ေသာ မဟာ၀ံသ၊ စူဠ၀ံသက်မ္းႏွင့္ သာသန၀ံသတို႔တြင္ အရွင္မဟာဗုဒၶေဃာသအေၾကာင္းတို႔ကို အမ်ိဳးမ်ိဳး ေဖာ္ျပထားသည္။ သို႔ရာတြင္ တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု မတူ၊ ကဲြျပားေနသည္။ ဗုဒၶေဃာသုပၸတၱိက်မ္းတြင္ အရွင္ဗုဒၶေဃာသႏွင့္ပတ္သတ္ေသာ ဒ႑ာရီဆန္ဆန္အေၾကာင္းအရာမ်ားစြာ ပါရွိေနသည္။

မဟာ၀ံသအလုိအရ အရွင္ဗုဒၶေဃာသကို ဘုရားေလာင္းဟုပင္ ဆိုထားသည္။ အခ်ိဳ႕က်မ္းမ်ားတြင္ကား အရွင္ဗုဒၶေဃာသသည္ ေနာင္ပြင့္မည့္ဘုရားရွင္၏ အဂၢသာ၀ကျဖစ္မည္ဟုလည္း ဆိုၾကသည္။ စာေရးသူတို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ သိရွိလက္ခံထားေသာ အရွင္မဟာဗုဒၶေဃာသသည္ ေလ့လာၾကည့္ေလေလ အျငင္းပြားဖြယ္ရာ အခ်က္အလက္မ်ားကို ေတြ႕ရေလေလ ျဖစ္သည္။

စူဠ၀ံသတြင္ အရွင္ဗုဒၶေဃာသသည္ အိႏၵိယႏိုင္ငံေျမာက္ပိုင္း၊ ဗုဒၶဂယာတြင္ ဖြားျမင္သည္ဟု ဆိုသည္။ ထို႔ျပင္ ပါရာဇိကဏ္နိဒါန္းတြင္ ဆိုသည့္အတိုင္း ဆရာ့ထံမွ ပညာသင္ယူၿပီး ၀ါဒၿပိဳင္၀ံ့သူမရွိေလာက္ေအာင္ ပညာတတ္ကၽြမ္းသူပုဏၰားငယ္တစ္ဦးျဖစ္ခဲ့သည္။ ေနာက္ပိုင္းတြင္ အရွင္ေရ၀တႏွင့္ေတြ႕ၿပီး စကားႏိုင္လုရာတြင္ ဗုဒၶ၀ါဒကို စိတ္၀င္စားရာမွ ရဟန္းျဖစ္ခဲ့သည္။ အမ်ားအားျဖင့္ ေျမာက္ပိုင္းတြင္ ဖြားျမင္သည္ဟု ဆိုၾကသည္။

အရွင္ဗုဒၶေဃာသေရးသည္ဟု ယူဆရေသာ ၀ိသုဒၶိမဂၢအ႒ကထာနိဒါန္းတြင္ `ေမာရႏၵေခတအရပ္တြင္ ေမြးဖြားေသာ အရွင္ဗုဒၶေဃာသသည္ ဤက်မ္းကို ေရးသည္´ဟု ေတြ႕ရသည္။ အဆိုပါအရပ္မွာ အိႏၵိယ ေတာင္ပိုင္းတြင္ ရွိသည္။ သို႔ျဖစ္၍ အရွင္ဗုဒၶေဃာသေမြးဖြားရာအရပ္သည္ပင္ စိတ္၀င္စားဖြယ္ရာ ျဖစ္ေနပါသည္။

တစ္ဖန္ အရွင္မဟာဗုဒၶေဃာသသည္ သီရိလကၤာသို႔ မၾကြခင္ ဉာေဏာဒယက်မ္း၊ အ႒သာလိနီက်မ္း၊ ပရိတၱအ႒ကထာက်မ္းတို႔ကို ေရးသားခဲ့သည္ဟု ဆိုသည္။ သို႔ရာတြင္ အ႒သာလိနီက်မ္းတြင္ ေအဒီ ၅-ရာစုေနာက္ပိုင္း သီရိလကၤာကို ေရာက္ၿပီးမွ ေရးသားသည္ဟုဆိုေသာ ၀ိသုဒၶိမဂ္ကို ညႊန္းေနေသာ စကားရပ္မ်ား ပါရွိေနျပန္သည္။

တစ္ဖန္ အရွင္ဗုဒၶေဃာသ သီရိလကၤာကို ၾကြေသာအခ်ိန္တြင္ သီရိလကၤာႏုိင္ငံ၌ အဘယဂိရိ၊ မဟာ၀ိဟာရႏွင့္ ေဇတ၀န၀ါသီဂိုဏ္းဟူ၍ ဂိုဏ္းသံုးဂိုဏ္းရွိသည္။ အဘယဂိရိတြင္ သံဃာ ၅၀၀၀-ခန္႔၊ မဟာ၀ိဟာရ ၃၀၀၀-ခန္႔၊ ေဇတ၀န၀ါသီ ၂၀၀၀-ခန္႔ရွိေၾကာင္း သိရသည္။ သူသည္ အၾကီးဆံုးဂိုဏ္းျဖစ္ေသာ အဘယဂိရိသို႔ မၾကြေရာက္ဘဲ မဟာ၀ိဟာရဂိုဏ္းသို႔ ၾကြေရာက္ခဲ့သည္။ ယင္းအေၾကာင္းအရာႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍လည္း ေလ့လာစရာမ်ား ရွိပါသည္။

ျမန္မာမွာေတာ့ ေထရ၀ါဒမွလဲြလွ်င္ က်န္ဂိုဏ္းမ်ားမွာ အသံုးမက် ဖဲြသလဲအျဖစ္ ယူဆထားၾကေပသည္။ ျမန္မာမွာ ဆရာအစဥ္အဆက္ အဘယဂိရိဂိုဏ္းႏွင့္ေဇတ၀န၀ါသီဂိုဏ္းတို႔မွာ မိစၧာဒိ႒ိဂိုဏ္းမ်ားသဖြယ္ ေျပာဆိုပို႔ခ်ေနၾကသည္ကိုလည္း စိတ္မေကာင္းစြာ ေတြ႕ခဲ့ရ၊ ၾကားသိခဲ့ရသည္။

ေသခ်ာေလ့လာၾကည့္လွ်င္ အဘယဂိရိဂိုဏ္းတြင္လည္း ေလးစားဂုဏ္ယူဖြယ္ရာ အခ်က္မ်ားရွိေနပါသည္။
တစ္ဖန္ မိလိႏၵပဥွာႏွင့္ပတ္သတ္၍ ခ်ဥ္းကပ္ပံုမွာ အလြန္စိတ္၀င္စားဖြယ္ျဖစ္ပါသည္။ ျမန္မာခ်ဥ္းကပ္နည္းအရ မိလိႏၵပဥွာသည္ မိလိႏၵမင္းၾကီးႏွင့္ အရွင္နာဂေသနတို႔ ေမးေျဖျပဳထားေသာ ေထရ၀ါဒက်မ္းတစ္ဆူျဖစ္သည္ဟု ခၽြင္းခ်က္မရွိ ယံုၾကည္ထားၾကသည္။ ဘုရားေဟာနီးပါး အေလးထားေနၾကေပသည္။

ေသခ်ာေလ့လာၾကည့္ေသာအခါ အျငင္းပြားဖြယ္ရာမ်ားစြာ ရွိေနပါသည္။ ေထရ၀ါဒဂိုဏ္းက ေပၚထြက္ခဲ့ေသာက်မ္းစာေလာ၊ အျခားေထရ၀ါဒမဟုတ္သည့္ဂိုဏ္းက ေပၚထြက္ခဲ့ေသာက်မ္းစာေလာဟုပင္ သံသယျဖစ္စရာ ရွိေနပါသည္။

ဆက္လက္တင္ျပပါအံုးမည္...

1 comment:

ဓမၼဂဂၤါ said...

အင္း ဒီလိုေလးေတြ ထြက္လာဖို႕ ေမွ်ာ္လင့္ခဲ့တာပါပဲ။
ရဲရဲေတြး
ရဲရဲေျပာ
ေက်းဇူး
မိလိႏၵပၪွာကို ခ်ဥ္းကပ္မယ္ဆိုေတာ့ ေစာင့္မယ္ဗ်ာ
အေရးၾကီးတယ္ထင္လို႕။

နေမာ တႆ ဘဂ၀ေတာ အရဟေတာ သမၼာသမၺဳဒၶႆ

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails