Sunday, January 12, 2014

ဤခရီး နီးသလား


ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ အတိတ္၊ အနာဂတ္၊ ပစၥဳပၸန္ေတြဟာ ဘယ္အခါမွ မျပတ္သားခဲ့ပါလား။ ျမန္မာျပည္မွာေနၾကတဲ့ ႏိုင္ငံသူႏိုင္ငံသားတိုင္း မိမိတို႔ရဲ႕ တိုင္းျပည္ကို လူမႈေရး၊ စီးပြားေရး တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္နဲ႔ သြားေနတာကို ျမင္ခ်င္ၾကမွာပါ။ အခ်င္းခ်င္း မညီညြတ္လို႔ သူ႕ကၽြန္ဘဝေအာက္ ႏွစ္ေပါင္း (၁ဝဝ)ေက်ာ္က်ေရာက္ခဲ့တယ္။ 

တိုင္းတစ္ပါးသားေတြရဲ႕ ေသြးခြဲအုပ္ခ်ဳပ္မႈစနစ္၊ ျမန္မာျပည္က သယံဇာတေတြကို နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ သူတို႔ႏိုင္ငံကို တင္ပို႔တယ္။ ကိုယ္ပိုင္ဆိုင္တဲ့ ေျမ၊ ကိုယ္ပိုင္ဆိုင္တဲ့ သယံဇာတေတြကိုေတာင္မွ ကိုယ္မသံုးခဲ့ရ။ အမ်ိဳးမ်ိဳး ဂုတ္ေသြးစုပ္ခံခဲ့ရတယ္။ သူ႕ကၽြန္ေအာက္မွာ အရာအားလံုး ေအာက္က်ေနာက္က်ျဖစ္ခဲ့ရတယ္။ ဒီၾကားထဲ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ထြန္းေတာက္ခဲ့တဲ့ ဗုဒၶသာသနာ၊ ဗုဒၶယဥ္ေက်းမႈေတြ စိမ့္ဝင္ေနတဲ့ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈေတြလည္း အစြန္းအထင္းေတြ ေပက်ံလာခဲ့ရတယ္။

ျမန္မာႏုိင္ငံအႏွံ႔ သာသနာျပဳေက်ာင္းေတြ တည္ေထာင္။ အရာရာနိမ့္က်တဲ့ ဗုဒၶဘာသာကေလးေတြ စိတ္ဝင္စားလာေအာင္ အထင္ႀကီးလာေအာင္ နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ခရစ္ယာန္ဘာသာသိမ္းသြင္းျခင္းေတြ ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကတယ္။ သာသနာျပဳေက်ာင္းမွ မတက္ရင္လည္း စာက မတတ္၊ လူရာမဝင္ဆိုေတာ့ မိဘေတြကလည္း မိမိတို႔ရဲ႕ ဗုဒၶဘာသာကေလးေတြကို သာသနာျပဳေက်ာင္းေတြကို ပို႔ခဲ့ၾကရတယ္။ သာသနာျပဳေက်ာင္းေတြဟာ ဘာသာေရးဆိုင္ရာေတြ သင္ေပးတာ မဟုတ္ေပမဲ့ ဘာသာေရးအေငြ႕အသက္ေတြကို ဆိုင္ရာဆိုင္ရာ ေနရာတိုင္းမွာ ထည့္သြင္းသိေစခဲ့တယ္။ ဥပမာ ထမင္းစားခါနီးမွာ ဘုရားသခင္ကို ေက်းဇူးတင္ရတာမ်ိဳး၊ ေက်ာင္းတက္ေက်ာင္းဆင္းမွာ ဓမၼသီခ်င္း သီဆိုရတာမ်ိဳးတို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ျမန္မာႏိုင္ငံအႏွံ႔အျပားမွာ ခရစ္ယာန္ေတြလည္း တိုးပြားလာေတာ့တယ္။ တစ္ဖက္မွာလည္း အဂၤလိပ္အစိုးရဟာ အိႏၵိယ၊ ဘဂၤလားတို႔ကေန အစၥလာဟ္ဘာသာဝင္ေတြလည္း ေခၚသြင္းလာခဲ့တယ္။ (မူလကတည္းက အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ေရာက္ရွိေနတဲ့ မြတ္စလင္ေတြလည္း အနည္းအက်ဥ္း ရွိပါတယ္)။ ေျပာခ်င္တာက ဘာသာေရးဆိုင္ရာ ေဒြးေရာယွက္တင္မႈေတြလည္း ျမန္မာ့ေျမေပၚမွာ ေပၚေပါက္လာခဲ့ရတယ္။

အဂၤလိပ္အစိုးရရဲ႕ေပၚလစီေတြေၾကာင့္ ကုလားဗမာအဓိက႐ုဏ္းေတြ ျဖစ္ခဲ့တယ္။ ေသြးခဲြအုပ္ခ်ဳပ္မႈမ်ားေၾကာင့္ တိုင္းရင္းသားေတြအၾကား သံသယေတြ ႀကီးထြားခဲ့ရတယ္။ အခ်င္းခ်င္း သံသယမ်က္လံုးေတြနဲ႔ ေနလာခဲ့ၾကရတယ္။ လြတ္လပ္ေရး ရတဲ့အထိဆိုပါေတာ့။ လြတ္လပ္ေရးရခါနီးနဲ႔ ရၿပီးစေလာက္အထိေတာ့ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းရဲ႕ ကတိစကားေတြ၊ စည္း႐ံုးေရးေကာင္းမႈေတြ၊ “ရွမ္းျပည္မွာေနတဲ့ ဗမာေတြ ရွမ္းအမ်ိဳးသားမ်ားနဲ႔ ခ်စ္ခ်စ္ခင္ခင္ ညီရင္းအစ္ကိုလို ေနၾကပါ။ အႏိုင္မက်င့္ခ်င္ၾကပါနဲ႔။ အႏိုင္က်င့္မယ္ႀကံရင္ က်ဳပ္နဲ႔အရင္ အိုးစားကဲြရလိမ့္မယ္”စတဲ့ မိန္႔ခြန္းေတြေၾကာင့္ သံသယေတြ အနည္းငယ္ ေျပေပ်ာက္သြားခဲ့ရတယ္။ မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းနဲ႔အာဇာနည္ေတြ က်ဆံုးကုန္ေတာ့ ဖဆပလအစိုးရက ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေပးခဲ့တဲ့ ကတိစကားေတြကို အစေဖ်ာက္ပစ္ခဲ့တယ္။ ဒီလိုနဲ႔ တိုင္းရင္းသားေတြရဲ႕ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြ ပ်က္သုဥ္းၿပီး သံသယႏွလံုးသားေတြနဲ႔ ျဖစ္သြားခဲ့ရျပန္တယ္။

တိုင္းရင္းသားေတြရဲ႕ သံသယေတြကို ေပ်ာက္ကြယ္ေအာင္ ျပဳလုပ္ေပးမယ့္ ေခါင္းေဆာင္လည္း မေပၚ။ သံသယကင္းေစမယ့္ လုပ္ရပ္ေတြလည္း လုပ္ေဆာင္ျခင္း မရွိ။ ဒီၾကားထဲ ဗမာလူမ်ိဳးႀကီးဝါဒကလည္း ျပည္မေခါင္းေဆာင္ေတြရဲ႕ စိတ္ထဲ ကိန္းေနျပန္တယ္။ ျပည္နယ္ေတြက ထြက္တဲ့ ေက်ာက္မ်က္ရတနာေတြ၊ ကၽြန္းသစ္ေတြနဲ႔ အျခားသယံဇာတေတြဟာ ျပည္နယ္ေတြအတြက္ မဟုတ္ဘဲ ျပည္မအတြက္နဲ႔ လူတစ္စုအတြက္ပဲ ျဖစ္ေနခဲ့တယ္။ ျပည္မမွာေတာ့ ေဆး႐ံုေတြ၊ ေက်ာင္းေတြ၊ စက္႐ံုေတြနဲ႔ စည္ကားတိုးတက္လို႔။ ျပည္နယ္ေတြမွာေတာ့ စုတ္ျပတ္သတ္လို႔။ ဒီလို မညီမွ်မႈေတြေၾကာင့္ တိုင္းရင္းသားေတြမွာ လက္နက္ကိုင္တုိက္ပဲြဝင္ဖို႔ ဆိုင္ရာဆိုင္ရာ စစ္တပ္ေတြ ဖဲြ႕စည္းၾကေတာ့တယ္။ အစိုးရကေတာ့ သူပုန္၊ ေသာင္းက်န္းသူလို႔ နာမည္တပ္ၿပီး တိုက္ပဲြေတြ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ျဖစ္လာရတာပဲ။ စစ္ပဲြေတြအတြင္းမွာ အစိုးရစစ္သားေတြဟာ ေရာက္ရာအရပ္မွာ မုဒိမ္းက်င့္၊ ဓားျပတိုက္ စတ့ဲ ဒုစ႐ိုက္မ်ိဳးစံုကိုလည္း က်ဴးလြန္ခဲ့ၾကေတာ့ သံသယအဆင့္ကေန အမုန္းတရားေတြ တိုးပြားလာရေတာ့တာပဲ။

တိုင္းရင္းသားေတြနဲ႔ ဒီလို ပဋိပကၡေတြျဖစ္႐ံုသာမက ျပည္မမွာလည္း အားကိုးရတဲ့ အမ်ားက ယံုၾကည္ေလးစားမႈရွိတဲ့ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းတို႔လို အာဇာနည္ေတြ လုပ္ႀကံခံရေတာ့ သူတစ္လူငါတစ္မင္း အာဏာေတြ လုၾကရင္းနဲ႔ တိုင္းျပည္က နလံမထူႏိုင္ခဲ့ဘူး။ ကြန္ျမဴနစ္၊ ဆိုရွယ္လစ္၊ ဒီမိုကေရစီ၊ အရင္းရွင္၊ ပစၥည္းမဲ့၊ လူတန္းစားတုိက္ပဲြမ်ားနဲ႔ စိန္ေခၚမႈေပါင္းမ်ားစြာေအာက္မွာ တိုင္းျပည္က ဝ႐ုန္းသုန္းကား ျဖစ္ေနခဲ့ရတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ပဋိပကၡေတြ ေျမာက္ျမားစြာ ျဖစ္ၿပီးတဲ့ေနာက္ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ကယ္တင္ရွင္ႀကီးတစ္ဦး ေပၚေပါက္လာခဲ့တယ္။ တိုင္းျပည္ေခ်ာက္ထဲ မက်ရေလေအာင္ဆိုၿပီး ေၾကြးေၾကာ္ရင္း ခ်ီတက္လာခဲ့တဲ့ ကယ္တင္ရွင္ႀကီးရဲ႕ ေက်းဇူးေတာ္ေၾကာင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံဟာ ေခ်ာက္ထဲက်႐ံုမက သံသယမီးလွ်ံေတြ၊ အမုန္းမီးေတာက္ေတြထဲကို က်ေရာက္ခ့ဲရတယ္။ ကယ္တင္ရွင္ႀကီးကို ဆက္ခံသူအဆက္ဆက္ကလည္း ပိုပိုၿပီး လက္ေဇာင္းထက္လာေတာ့ တိုင္းျပည္ဟာ အဖတ္ဆယ္လို႔မရေလာက္ေအာင္ ဆင္းရဲတြင္း ႏြံထဲမွာ က်ေရာက္လာရေတာ့တယ္။

တိုင္းျပည္က ဆင္းရဲတြင္းႏြံထဲ က်ေရာက္တယ္ဆိုေပမဲ့ အာဏာရွင္ေတြနဲ႔သူတို႔ရဲ႕ အေပါင္းအပါေတြကေတာ့ ဆယ္သက္စားမကုန္သံုးမကုန္ႏိုင္တဲ့ စည္းစိမ္ခ်မ္းသာေတြကို ပိုင္ဆိုင္ခဲ့ၾကတယ္။ ျပည္မမွာရွိတဲ့ သယံဇာတေတြသာမက ျပည္နယ္ေတြမွာရွိတဲ့ ေျမေပၚေျမေအာက္ သယံဇာတမ်ားကို ကိုယ္က်ိဳးစီးပြားအတြက္ အျမတ္ထုတ္ခဲ့ၾကတယ္။ သမိုင္းတစ္ေလွ်ာက္လံုးကို ျပန္လည္ၾကည့္လိုက္တဲ့အခါ တုိင္းတစ္ပါးသားကၽြန္အျဖစ္က လြတ္လာ႐ံုပဲ ရွိတယ္။ ျပည္သူေတြအတြက္ အသက္အိုးအိမ္စည္းစိမ္လံုၿခံဳမႈ၊ ပညာေရး၊ စီးပြားေရး စတဲ့ ဘက္ေပါင္းစံု ခၽြတ္ယြင္းနိမ့္က်သြားခဲ့တယ္။ ျပည္မကလူေတြအတြက္ေတာင္ ဒီေလာက္ဆိုးဝါးေနတာ ျပည္နယ္မွာရွိတဲ့ တိုင္းရင္းသားေတြအတြက္ေတာ့ ပိုဆိုးသြားေတာ့တာေပါ့။ 

တိုင္းျပည္ရဲ႕ဖခင္ျဖစ္တဲ့ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းအေၾကာင္း စပ္ဆိုတဲ့ သီခ်င္း နားေထာင္လည္း ေထာင္နန္းစံရ၊ ဓာတ္ပံုေလးေတာင္ ကိုင္ေဆာင္မထားရဲ။ အရာအားလံုး ေရငံုႏႈတ္ပိတ္။ ၿငိမ္ဝပ္ပိျပားစြာနဲ႔ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေနလာခဲ့ရတယ္။ ေက်းဇူးရွင္ေတြကို ေက်းဇူးကန္းတဲ့ တိုင္းျပည္ႀကီး ျဖစ္မွန္းမသိ ျဖစ္သြားခဲ့ရတယ္။ တိုင္းျပည္ကို အသက္တမွ် ခ်စ္ခင္တဲ့ ေခါင္းေဆာင္ေတြလည္း ေတာခိုသူခို၊ ျပည္ပေရာက္လိုေရာက္၊ ေထာင္နန္းစံသူစံ၊ ဘုရားအေလာင္းစိတ္ဓာတ္ေတြ အညြန္႔ခ်ိဳးခံလာခဲ့ရတယ္။ ပညာတတ္စရာ မလိုဘူး၊ စိတ္ထားေကာင္းျခင္း,မေကာင္းျခင္းေတြ ဂ႐ုစိုက္စရာ မလိုဘူး၊ ပါးနပ္ဖို႔ လူရည္လည္ဖို႔ပဲ လိုတယ္ဆိုတဲ့ အေတြးအေခၚေတြ ထြန္းကားလာခဲ့တယ္။ ဗုဒၶဘာသာတိုင္းျပည္နဲ႔မလိုက္ဖက္ေလာက္ေအာင္ လူလည္၊ လူလိမ္၊ လူညစ္အေတြးအေခၚေတြ ျမန္မာေတြရဲ႕စိတ္ထဲ ယဥ္ေက်းမႈပမာ စီးဆင္းလာခဲ့ရေတာ့တယ္။ ဒီေန႔အခ်ိန္အထိပဲ။

ဒီလိုနဲ႔ ၂ဝဝ၈ ခုႏွစ္မွာေတာ့ မေမွ်ာ္လင့္တဲ့ အေျပာင္းအလဲတစ္ခု ေပၚေပါက္လာခဲ့တယ္။ ေဘာလံုးကြင္းဒီမိုကေရစီဆိုတဲ့ စစ္တပ္ကေပးတဲ့ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံ ျဖစ္လာခဲ့တယ္။ ေဘာလံုးကြင္းထဲမွာ လူစုၿပီး အထက္က ေျပာသမွ် “ေထာက္ခံပါတယ္၊ ေထာက္ခံပါတယ္”လို႔ ေအာ္ၿပီး ေထာက္ခံေပးရတဲ့ ဒီမိုကေရစီျဖစ္လို႔ ေဘာလံုးကြင္းဒီမိုကေရစီလို႔ ဆိုရတာပါ။ မယံုရဲယံုရဲ ေနလာရင္းက တျဖည္းျဖည္း အာဏာေတြ၊ အခ်ဳပ္အခ်ယ္ေတြ ေျဖေလွ်ာ့လာခဲ့တယ္။ မတရားဖမ္းဆီးေထာင္ခ်ခံရတဲ့ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေတြလည္း ေထာင္က လြတ္လာခဲ့တယ္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ NLD လည္း ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပဲြ ဝင္ရင္းနဲ႔ ရန္သူေတြလို ေနလာခဲ့ရာကေန အတူတကြ အလုပ္လုပ္သူေတြ ျဖစ္လာခဲ့တယ္။

ဒါကေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ဆိုးရြားလွတဲ့ ရင္နာစရာ အတိတ္ဇာတ္ေတြကို စာေရးသူ လက္လွမ္းမီသမွ် ခုန္ပ်ံေက်ာ္လႊားကာ ေကာက္ေၾကာင္း ဆဲြၾကည့္ျခင္းပါ။ စာေရးသူတို႔ ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြရဲ႕ဘဝဟာ အေတာ့္ကို သနားစရာ ေကာင္းပါတယ္လို႔ သံုးသပ္ခ်င္ပါတယ္။ ဒီလို ေကာက္ေၾကာင္းဆဲြျပတာကလည္း အေၾကာင္းရွိပါတယ္။ စာေရးသူတို႔ဟာ ဟိုတုန္းကလည္း မညီညြတ္ခဲ့ၾကလို႔၊ ျပည္သူအခ်င္းခ်င္း၊ တိုင္းရင္းသားအခ်င္းခ်င္း စိတ္ဝမ္းကဲြခဲ့လို႔၊ သူ႕ေခါင္းေဆာင္၊ ငါ့ေခါင္းေဆာင္ဆိုတဲ့ စိတ္နဲ႔ တစ္ယူသန္ခဲ့လို႔၊ သူရဲေကာင္းကိုးကြယ္မႈဝါဒ(Heroism)ကို စဲြကိုင္ခ့ဲလို႔ ဒုကၡေတြ အႀကိမ္ႀကိမ္ ေရာက္ခဲ့။ အမုန္းမီးေတြ ပြားခဲ့။ သံသယေတြနဲ႔ ေနလာခဲ့ၾကရတယ္။ တုိင္းျပည္ဒုကၡေရာက္ေလာက္ေအာင္ ေခါင္းေဆာင္စဲြေတြ၊ သူရဲေကာင္းကိုးကြယ္မႈေတြ၊ သံသယမီးပြားေတြနဲ႔ စိတ္ဝမ္းကဲြမႈေတြကို ဒီေန႔အခ်ိန္အထိ ဆက္လက္ကိုင္စဲြေနၾကဦးမွာလား။

ဒီေန႔ဒီအခ်ိန္ကာလဟာ စာေရးသူတို႔ တစ္သက္တာမွာ လြတ္လပ္မႈရဲ႕အရသာကို စတင္ခံစားေနရတဲ့ ကာလပါ။ လြတ္လပ္မႈေျခလွမ္း၊ လြတ္လပ္ပြင့္လင္းတဲ့ လူ႕အဖဲြ႕အစည္းရဲ႕ သ႐ုပ္သကန္ေတြကို လက္လွမ္းမီေတာ့မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ေနႏိုင္တဲ့ အခ်ိန္ပါ။ ဒုကၡသုကၡေတြ၊ အသက္ေသြးေခၽြးေတြနဲ႔ ခ်ီတက္လာခဲ့ရတဲ့ တိုင္းျပည္ရဲ႕ ဒီခရီးဟာ ဒီေန႔အခ်ိန္ေလာက္ ေမွ်ာ္လင့္စရာေကာင္းခဲ့တဲ့ကာလ မရွိဖူးဘူးလို႔ ထင္ပါတယ္။ ဆိုေတာ့ မတိမ္းမေမွာက္ေအာင္ အားလံုးသတိရွိဖို႔ လိုအပ္ေနပါတယ္။ ဒီလိုအခ်ိန္မွာ ျပည္သူေတြအေနနဲ႔ သူ႕ေခါင္းေဆာင္၊ ငါ့ေခါင္းေဆာင္ဆိုတဲ့ တစ္ယူသန္အစဲြေတြ၊ သူရဲေကာင္းကိုးကြယ္မႈဝါဒေတြ၊ ဒါေတြကို စြန္႔လႊတ္ၿပီး ညီညြတ္တဲ့၊ အေျခအေနအရပ္ရပ္ကို သံုးသပ္ႏိုင္မႈေတြ ရွိဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ 

To forgive is not to forget ဆိုတဲ့ ဂႏၵီရဲ႕စကားလို အတိတ္က ျဖစ္ရပ္ဆိုးေတြကို ေမ့ေဖ်ာက္ပစ္ဖို႔ မဟုတ္ဘဲ ခြင့္လႊတ္ဖို႔နဲ႔ သခၤန္းစာယူတတ္ဖို႔ လိုအပ္ေနတဲ့ အခ်ိန္ပါ။ ဒါမွသာ တိုင္းျပည္ရဲ႕အနာဂတ္ဟာ ညီညီညြတ္ညြတ္နဲ႔ ေခ်ာေခ်ာေမြ႕ေမြ႕ ျဖစ္လာႏိုင္မယ္လို႔ ယံုၾကည္ပါတယ္။ မတရား ဖမ္းဆီးခ်ဳပ္ေႏွာင္မႈေတြ မရွိေတာ့ဘူးဆိုရင္၊ မိမိတို႔အျမင္ကို လြတ္လပ္ပြင့္လင္းစြာ ထုတ္ေဖာ္ေရးသားခြင့္ေတြကို မဖ်က္ဆီးဘူးဆိုရင္ တစ္နည္းအားျဖင့္ လြတ္လပ္စြာ ေျပာေရးဆိုခြင့္ (Freedom of Speech)၊ လြတ္လပ္စြာ ေရးသားထုတ္ေဝခြင့္ (Freedom of Press)ေတြသာ ရွိေနရင္ စာေရးသူတို႔ဟာ အရာအားလံုးကို ေမွ်ာ္လင့္ခြင့္ ရွိေနပါတယ္။ 

တိုင္းရင္းသားမ်ားနဲ႔ျမန္မာႏိုင္ငံသားမ်ား ျဖစ္ခ်င္တဲ့ ကိုယ့္ကံၾကမၼာကို ကိုယ္တိုင္စီမံပိုင္ခြင့္ရွိတဲ့ ျပည္ေထာင္စု(စစ္စစ္)စနစ္ဆိုတဲ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ပန္းတိုင္ကိုလည္း မေဝးေတာ့တဲ့ အနာဂတ္မွာ လွမ္းကိုင္ႏိုင္မွာပါ။ အခုအခ်ိန္ဟာ ေကာင္းဖို႔အတြက္ လက္တစ္ကမ္းမွာ ရွိေနသလို ဆိုးဖို႔အတြက္လည္း လက္တစ္ကမ္းမွာ ရွိေနတယ္လို႔ သံုးသပ္မိေၾကာင္းပါ။

No comments:

နေမာ တႆ ဘဂ၀ေတာ အရဟေတာ သမၼာသမၺဳဒၶႆ

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails