Friday, July 29, 2011

ဘုရား တ ျခင္း




(၁)
ျမန္မာစကားတြင္ “ဘုရား တ ေနရတယ္၊ ဘုရား တ ေနရတယ္”ဟု ေျပာေလ့ရွိၾကသည္။ အႏၲရာယ္မ်ား၊ အခက္အခဲမ်ားတြင္ ေနထိုင္က်င္လည္ရသည္ကို ဆိုလိုျခင္း ျဖစ္သည္ဟု နားလည္ရသည္။ လူတိုင္းလူတိုင္း (ဘုရားခ်င္း မတူလွ်င္ေသာ္မွ) ဘုရား တ ေနရေသာေန႔ရက္မ်ားကို ႀကံဳေတြ႕ဖူးပါလိမ့္မည္။ အမွန္အားျဖင့္ ဘုရား တ ေနျခင္းမွာ အႏၲရာယ္ႀကံဳမွ အခက္အခဲမ်ား ေတြ႕မွ တ ရျခင္း မဟုတ္ပါ။ သို႔ေသာ္လည္း သူသူကိုယ္ကိုယ္ “ခလုတ္ထိမွ အမိ တ”ဆိုသလို “ဒုကၡေတြ႕မွ ဘုရား တ”ၾကသည္က မ်ားေလသည္။

(၂)
ယခုအခါတြင္ ပီနန္ေက်ာင္း၌ တ႐ုတ္လူမ်ိဳးမိဘမ်ား မိမိတို႔ သားငယ္သမီးငယ္မ်ားကို ေက်ာင္းသို႔ ေခၚလာေနၾကသည္။ ပီနန္ေက်ာင္း၌ရွိေသာ အရွင္ဥပဂုတၱ႐ုပ္ပြားေတာ္တြင္ ဥပဂုတၱပဲြမ်ား ေပးၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ မည္သည့္အခ်ိန္က မည္သည့္အေၾကာင္းေၾကာင့္ မသိ၊ ဥပဂုတၱ ပဲြထိုးလွ်င္ စာေမးပဲြေအာင္သည္ဟု ယံုၾကည္ၾကသည္။ စာေမးပဲြမေျဖခင္ေကာ ေျဖၿပီးအခ်ိန္မွာပါ ပီနန္ေက်ာင္း ဥပဂုတၱ႐ုပ္ပြားေတာ္တြင္ ငွက္ေပ်ာပဲြ၊ အုန္းပဲြမ်ား ျပည့္ႏွက္ေနတတ္ေလသည္။ စာေမးပြဲမေျဖခင္ ပဲြထုိးသည္မွာ ယံုၾကည္မႈတိုးေစသည္ဟု အေၾကာင္းျပစရာရွိေသာ္လည္း စာေမးပဲြေျဖၿပီးမွ ပဲြထုိးျခင္းမွာ အနည္းငယ္ လဲြမွားေနသလားဟု ေတြးထင္ရသည္။ အခ်ိဳ႕ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူေလးမ်ားက “အရွင္ဘုရား … ၿပီးခဲ့တဲ့စာေမးပဲြမွာ ေကာင္းေကာင္း မေျဖႏိုင္ခဲ့ဘူး၊ အဲဒါရလဒ္ေကာင္းေအာင္ ရြတ္ဖတ္ေပးပါ”ဟု ဆိုတတ္ၾကသည္။ မည္သို႔ဆိုေစ ဤသို႔ျပဳလုပ္ျခင္းမွာ အခက္အခဲ အက်ပ္အတည္းၾကားတြင္ ဘုရား တ တတ္ေသာ လူသား၏ အဇၥ်တၱကို လွစ္ဟျပေနျခင္းဟု ဆိုရေပလိမ့္မည္။

(၃)
တစ္ရက္က ခရစ္ယာန္တ႐ုတ္ဒကာမႀကီးႏွင့္ စကားေျပာျဖစ္သည္။ ဘုရား၀တ္ျပဳသူမ်ားႏွင့္ စည္ကားေသာ ပီနန္ေက်ာင္း အဓိကဘုရားေဆာင္မွာ ျဖစ္သည္။ ခရစ္ယာန္က်မ္းစာမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ေဆြးေႏြးျဖစ္သည္။ သမၼာက်မ္းစာ၏ က်မ္းေဟာင္းက်မ္းသစ္ ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္ေနသည္မ်ား (ဆန္႔က်င္သေယာင္ျဖစ္ေနသည္မ်ား) အေၾကာင္း ေဆြးေႏြးျဖစ္ၾကသည္။ ေျပာလိုသည္မွာ “ခရစ္ယာန္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဗုဒၶဘာသာပဲျဖစ္ျဖစ္ အတူတူပါပဲ၊ အခက္အခဲရွိရင္ စိတ္ညစ္ရင္ ဘုရားေရွ႕လာၿပီး ေျပာျပ၊ ၿပီးရင္ ဘုရားကို ကုေပးဖို႔ ေတာင္းဆိုၾကတာပဲ မဟုတ္လား”ဟု ဗုဒၶဘုရားရွင္ေရွ႕ ၀တ္ျပဳပူေဇာ္ေနၾကေသာ လူမ်ားကို လက္ညွိဳးထိုးရင္း ေျပာျပသည္။ ထိုအခါ “ငါကေတာ့ အဲ့ဒီလို ဘယ္ေတာ့မွ မလုပ္ဘူး”ဟု ေျပာေသာအခါ သူ အံ့ၾသသြားသည္။ “တကယ္လား”ဟု အံ့ၾသတႀကီး ေမးသည္။ “ဟုတ္တယ္၊ ဗုဒၶဘာသာအမ်ားစုဟာ ဒကာမႀကီး ဘုရားထံမွာ ေတာင္းသလို ေတာင္းေနၾကတာ မဟုတ္ဘူး၊ ထိုင္ေတာ္မူေနတဲ့ ဗုဒၶဘုရားကလည္း သူတို႔ကို ဘာမွ ေပးမွာ မဟုတ္ဘူး၊ သူ ေပးႏိုင္တာက ဥံဳဖြဆိုၿပီး ျဖစ္လာတဲ့ အက်ိဳးတရား မဟုတ္ဘူး၊ သူ ေပးႏိုင္တာကို လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ၂၅၀၀-ေက်ာ္ကတည္းက ေပးၿပီးသြားၿပီ၊ ႀကီးပြားခ်င္ရင္ ဘယ္လိုလုပ္၊ ဆင္းရဲကို ေၾကာက္ရင္ ဒါေတြ မလုပ္နဲ႔၊ စိတ္ခ်မ္းသာခ်င္ရင္ ဒီလိုေန၊ စိတ္မဆင္းရဲခ်င္ရင္ ဒီလို မေနနဲ႔ … စသျဖင့္ ညႊန္ၾကားၿပီးသား။ တစ္ေနရာရာကေနၿပီး သူက ဘာမွ ကူညီေပးမွာ မဟုတ္ဘူး”လို႔ ရွင္းျပလိုက္ေသာအခါ သူ ထပ္ၿပီး အံ့ၾသသြားပံု ေပၚေနသည္။ ထိုသို႔ရွင္းျပလိုက္ေသာအခါ အံ့ၾသလြန္း၍ ထင္သည္။ ဘုရား တၿပီး ျပန္သြားခဲ့ေလသည္။

(၄)
တစ္ခါတစ္ရံေတာ့ ကိုယ္က တ ရသည္။ အီရန္က ေခါင္းၿမီးၿခံဳ ဒကာမႀကီး အုပ္စု ေရာက္လာသည္။ ေမးခြန္းေမးခ်င္လို႔ပါဟု ဆိုသည္။ ပရိတ္ေရအိုးႏွင့္ ပရိတ္ႀကိဳးမ်ားကို လက္ညွိဳးထိုးကာ “ဒီေရက ဘာလဲ၊ ဘာလို႔ လုပ္တာလဲ၊ ဒီႀကိဳးကေကာ ဘာလုပ္တာလဲ”စသည္ျဖင့္ ေမးခြန္းမ်ား ေမးသည္။ ပရိတ္ေရ၊ ပရိတ္ႀကိဳးမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း အႏၲရာယ္ကင္းေစဖို႔ လုပ္တာျဖစ္ေၾကာင္း၊ ပရိတ္ႀကိဳးေလးကို လက္မွာ ခ်ည္ထားလွ်င္ အၿမဲမျပတ္ ရတနာသံုးပါးကို သတိရေနသျဖင့္ စိတ္တည္ၿငိမ္မႈႏွင့္ ယံုၾကည္မႈရႏိုင္ေၾကာင္း၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ ပရိတ္ႀကိဳးေလးကို ၾကည့္လိုက္ျခင္းအားျဖင့္ ရတနာသံုးပါးကို ကိုယ္စားျပဳထားေသာ ႀကိဳးေလးက မေကာင္းမႈ မလုပ္ဖို႔ သတိေပးေနသလိုျဖစ္ေၾကာင္း စသည္ျဖင့္ ရွင္းျပလိုက္သည္။ စကားေျပာျခင္းကို ဤတြင္ ရပ္လိုက္ဖို႔ ေကာင္းပါသည္။ သို႔ရာတြင္ မရပ္လိုက္သျဖင့္ ဘုရား တ ခဲ့ရသည္။ “မင္းတို႔ ဗုဒၶဘာသာရဲ႕ အဓိက ေဟာၾကားခ်က္က  ဘာလဲ”ဟု ဆက္ေမးျပန္သည္။ သစၥာေလးပါးႏွင့္ဘ၀လြတ္ေျမာက္ရာအေၾကာင္းတို႔ကို ရွင္းျပသည္။ ထိုအထဲတြင္ အနိစၥသေဘာတရားအေၾကာင္း ပါသြားသည္။ “Nothing last forever ဘယ္အရာမွ မၿမဲဘူး”ဟူေသာ စကားၾကားလိုက္သည္ႏွင့္ ဒကာမတစ္ေယာက္ မ်က္ႏွာ နီရဲသြားခဲ့သည္။ အနည္းငယ္ ေဒါသျဖစ္ေနဟန္ျဖင့္ “မင္း ေျပာစမ္း၊ ေျပာစမ္း …. အဲဒီ မၿမဲတဲ့အထဲမွာ ဘုရားသခင္ ပါသလား”ဟု ေမးသည္။ “ငါ ဘယ္ဘာသာကိုမွ ပုတ္ခတ္ခ်င္လို႔ မဟုတ္ဘူး၊ မင္းတို႔ ေမးလို႔ ငါေျဖရတာ၊ ငါ အမွန္အတိုင္း ေျဖမယ္၊ ဘယ္ပုဂၢိဳလ္၊ ဘယ္နတ္၊ ဘယ္ဘုရားမွ ထာ၀ရ မတည္ရွိဘူး”ဟုဆိုလိုက္ေသာအခါ ဗ်စ္ေတာက္ဗ်စ္ေတာက္ (အီရန္စကားျဖစ္ဟန္တူသည္)ေျပာၿပီး “ငရဲသြားသြားမယ့္ေကာင္ေတြ”ဟုဆိုကာ ထြက္ခြါသြားခဲ့ေလသည္။ “ဘုရား၊ ဘုရား”ဟု တ က်န္ခဲ့ရသည္။

(၅)
ပီနန္ေက်ာင္းသည္ ကမၻာလွည့္ခရီးသည္မ်ား ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် ၀င္ထြက္သြားလာေနၾကသည္ျဖစ္ရာ ကမၻာအႏွံ႔အျပားမွ ယဥ္ေက်းမႈေပါင္းစံု၊ ဘာသာေပါင္းစံု၊ စိတ္ေနစိတ္ထားေပါင္းစံုတို႔ စုေ၀းတတ္ေလသည္။ ထိုခရီးသည္မ်ားတြင္ ဥေရာပ၊ အေမရိကမွ ခရီးသည္အမ်ားစုမွာ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ တက္တက္ၾကြၾက ရွိတတ္ၾကသည္။ သူတို႔သိလိုသည္မ်ားကို ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေမးၾကေဆြးေႏြးၾက လုပ္ျဖစ္သည္။ အေရွ႕အလယ္ပိုင္းႏိုင္ငံမ်ားျဖစ္ေသာ အီရန္၊ အီရတ္၊ ပါကစၥတန္၊ ေဆာ္ဒီအာေရဗ်၊ ေဂ်ာ္ဒန္ စေသာ ႏိုင္ငံမ်ားမွ လာေသာခရီးသည္မ်ားက သံုးမ်ိဳးသံုးစားေလာက္ ရွိမည္ဟု ခန္႔မွန္းရသည္။ အခ်ိဳ႕က ဘုရားေဆာင္ထဲေရာက္သည္ႏွင့္ ဘယ္သူ႕ကိုမွ အေရးလုပ္ဟန္မျပဘဲ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္မ်ားႏွင့္ သံဃာမ်ားကို ခပ္တည္တည္နဲ႔ ၾကည့္သြားၾကသည္။ အခ်ိဳ႕က အလြန္ေဖာ္ေရြပြင့္လင္းၿပီး ခ်စ္စရာေကာင္းသည္။ အျခားအေရွ႕အလယ္ပိုင္းႏိုင္ငံမ်ားထက္ အီရန္သူ၊ အီရန္သားမ်ားက မ်ားေသာအားျဖင့္ ပြင့္လင္း႐ိုးသားၿပီး ခ်စ္စရာေကာင္းသည္။ ေနာက္တစ္မ်ိဳးမွာ မ်က္လံုးအၾကည့္ကအစ ရန္လိုဟန္ျဖစ္ေနၿပီး “မင္းတို႔က အလႅာဟ္အရွင္ဖန္ဆင္းထားတဲ့ လူလူခ်င္း ကိုးကြယ္တယ္၊ ထာ၀ရဘုရားရဲ႕ ကူညီေစာင့္မမႈကို မင္းတို႔ ဘယ္လိုလုပ္ ရႏိုင္ပါ့မလဲ”ဟု ေျပာဆိုတတ္ၾကသည္။ “မင္းတို႔ ေဂါတမဘုရားမွာ စြမ္းအားေတြရွိေနမယ္ဆိုတာေတာ့ ငါတို႔ အထိုက္အေလ်ာက္ လက္ခံလို႔ ရတယ္၊ မင္းတို႔ သိထားရမွာက ေဂါတမဘုရားမွာရွိတဲ့ စြမ္းအားေတြက အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ေပးထားတာ၊ လူသားဆိုတာ ထာ၀ရဘုရားက ေပးထားတဲ့စြမ္းအင္ေလာက္သာ ပိုင္ဆိုင္ႏိုင္တယ္။ မင္းတို႔ နားလည္ရဲ႕လား”လို႔ ဆရာႀကီးေလသံျဖင့္ ခါးေထာက္ၿပီး လာေျပာသူမ်ားလည္း ရွိတတ္သည္။ ထိုသို႔ေသာသူမ်ားႏွင့္ေတြ႕လွ်င္ ဘုရားသာ တ ေနခဲ့ရသည္။

(၆)
ဗုဒၶဘာသာတို႔ ဘုရား တ ျခင္းမွာ ဘုရားထံမွာ တစ္ခုခု ရလိုသျဖင့္ ေတာင္းျခင္း၊ တျခင္း မဟုတ္ေပ။ မိမိတို႔ဘ၀ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းေရး၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ ေလာကီ၊ ေလာကုတၱရာ တိုးတက္ႀကီးပြားေရးအတြက္ နည္းေပးလမ္းျပ လုပ္ေပးေတာ္မူေသာ ဆရာအရွင္ျမတ္စြာဘုရားကို ေအာက္ေမ့တသ၊ အမွတ္ရျခင္းမွ်သာ ျဖစ္ေလသည္။ ေလာကီခ်မ္းသာမ်ား ရဖို႔အတြက္ ဥံဳဖြဆိုၿပီး ေရႊ၊ ေငြမ်ား လာေပးေသာ ဘုရားမဟုတ္။ ေရႊေငြမ်ား တိုးတက္ႀကီးပြားေရးအတြက္ လုပ္နည္းလုပ္ဟန္မ်ား ညႊန္ျပေပးေသာဘုရားသာ ျဖစ္ေလသည္။

ထမင္းငတ္ေနသူတို႔အတြက္ ထမင္းမ်ား ေပါင္မုန္႔မ်ား မိုးေပၚက ပစ္ခ်ေပးေသာ ဘုရားမဟုတ္၊ ထမင္းမငတ္ေအာင္ မည္သို႔ေနရမည္၊ မည္သို႔က်င့္ရမည္ဟု လမ္းျပေသာ ဘုရားသာ ျဖစ္ေလသည္။ သူ႕ကို ယံုၾကည္႐ံုမွ်ႏွင့္ ဘ၀ထြက္ေျမာက္ရာလမ္းေပၚသို႔ မ တင္ေပးေသာ ဘုရားမဟုတ္။ ဘ၀ထြက္ေျမာက္ရာ ေအးၿငိမ္းရာသို႔ လမ္းညႊန္ေပးေသာ ဘုရားသာလွ်င္ ျဖစ္ေလသည္။ ဗုဒၶဘုရားရွင္ကို ကယ္တင္ရွင္ဘုရားအျဖစ္ လက္ခံလိုလွ်င္ ကိုယ့္ဘ၀၊ ကိုယ့္အဆင့္အတန္း ျမင့္မားေအာင္ နည္းေပးျခင္း၊ အႀကံေပးျခင္းမ်ားျဖင့္သာ ကယ္တင္ေသာဘုရားျဖစ္သည္၊ ဥံဳဖြဆိုၿပီး ကယ္တင္ေသာဘုရား မဟုတ္ဆိုသည္ကို နားလည္ထားရၾကေပမည္။

စစ္မွန္ေသာဗုဒၶဘာသာတစ္ေယာက္ဆိုသည္မွာ ကိုယ့္ဦးေႏွာက္ႏွင့္ ကိုယ့္ၾကြက္သားမ်ားကို ယံုၾကည္သူမ်ား ျဖစ္ၾကေလသည္။


Sunday, July 24, 2011

ခ်ိဳေသာ စကားႏွင့္ ခါးသီးေသာ ရင္ဘက္မ်ား



(၁)
တစ္ခါက ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွာ ဘန္ကိုင္ဆိုတဲ့ ဘုန္းေတာ္ႀကီးတစ္ပါး ရွိခဲ့ဖူးတယ္။ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေနတဲ့ ေက်ာင္းေဘးမွာ မ်က္စိကန္းေနတဲ့ လူတစ္ေယာက္လည္း ေနထိုင္ပါတယ္။

ဘုန္းေတာ္ႀကီး ပ်ံလြန္ေတာ္မူသြားတဲ့ေနာက္ အဆိုပါ မ်က္စိကန္းေနသူက “ကၽြႏ္ုပ္က မ်က္စိကန္းေနတဲ့အတြက္ လူေတြရဲ႕ မ်က္ႏွာေတြကို မျမင္ရဘူးေပါ့၊ ဒီေတာ့ ကၽြႏ္ုပ္က လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ အက်င့္စာရိတၱကို ေျပာတဲ့စကားသံနဲ႔ အေကာင္းအဆိုး ဆံုးျဖတ္ရတာေပါ့ေလ။ သာမန္အားျဖင့္ေတာ့ လူတစ္ေယာက္ဟာ အျခားသူတစ္ေယာက္ေယာက္ရဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈ ဒါမွမဟုတ္ ေပ်ာ္ရႊင္မႈအတြက္ ၀မ္းသာပါတယ္ဗ်ာလို႔ ေျပာလိုက္တဲ့အခါ သူ႕စကားသံထဲမွာ မနာလိုတဲ့ စိတ္ကေလး ေနာက္ခံရွိေနတာကို ကၽြႏ္ုပ္ သတိျပဳမိတယ္။

ေနာက္ၿပီးေတာ့ လူတစ္ေယာက္ဟာ အျခားသူတစ္ဦးဦး ကံၾကမၼာဆိုးေတြ ႀကံဳေတြ႕လို႔ ၀မ္းနည္းေၾကာင္းစကား ေျပာတဲ့အခါမွာ သူ႕အသံထဲမွာ ေက်နပ္မႈ၊ ပီတိျဖစ္မႈတစ္ခုခု ပါေနတာကို ကၽြႏ္ုပ္ သတိျပဳမိတယ္။

ဒါေပမယ့္ဗ်ာ … ကၽြႏ္ုပ္ အသံေတြကို သံုးသပ္တဲ့အေတြ႕အႀကံဳအရ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ဘန္ကိုင္ရဲ႕ အသံဟာ အၿမဲတမ္းကို ႐ိုးသားမႈေတြနဲ႔ ျပည့္ႏွက္ေနတယ္။ သူဟာ ေပ်ာ္ရႊင္မႈကို ေဖာ္ျပခဲ့ရင္ ကၽြႏ္ုပ္အေနနဲ႔ သူ႕အသံထဲကေန ေပ်ာ္ေနတဲ့အသံကလဲြၿပီး ဘာသံမွ မၾကားရဘူး။ သူ ၀မ္းနည္းမႈကို ေျပာေနၿပီဆိုရင္လည္း ကၽြႏ္ုပ္အေနနဲ႔ တကယ့္ကို ၀မ္းနည္းေနတဲ့အသံကိုပဲ ၾကားရတယ္”လို႔ ေျပာျပပါတယ္။

(၂)
ဇင္ဇာတ္လမ္းေလးထဲက မ်က္စိမျမင္သူရဲ႕ စကားေလးကို ဖတ္ၿပီးေတာ့ မိမိတို႔ ေန႔စဥ္ဘ၀ စကားသံေလးေတြကို နားထဲမွာ ၾကားေယာင္မိပါတယ္။ စကားသံေလးေတြကတစ္ဆင့္ ေျပာသူရဲ႕ အဇၥ်တၱေတြကိုလည္း ေျပးျမင္မိပါတယ္။

(၃)
အေမရိကန္က အီရတ္ႏိုင္ငံကို ၀င္တိုက္တဲ့အခါက လူေတြ အမ်ားႀကီး ေသေၾကပ်က္စီးၾကရတယ္။ ကမၻာတစ္၀ွမ္းမွာ “၀မ္းနည္းပါတယ္”လို႔ ကမၻာ့ေခါင္းေဆာင္ေတြ ေျပာၾကတယ္။ ေနာက္နားက လစ္ဗ်ားကို တိုက္ခိုက္တဲ့အခါကလည္း အျပစ္မဲ့ ျပည္သူေတြ ေသၾကေတာ့ “စိတ္မေကာင္းပါဘူး”လို႔ လူေတြ ေျပာၾကတယ္။ အစၥေရးက ေလေၾကာင္းကေန ဂါဇာကမ္းေျမာင္ေဒသကို တိုက္ခိုက္ဖ်က္ဆီးေတာ့ “႐ႈတ္ခ်ပါတယ္”လို႔ ေအာ္ၾကတယ္။

တစ္ၿပိဳင္နက္ထဲမွာပဲ “ဒီကုလားေတြ ဒီလိုေလးလည္း ျဖစ္ေပးအံုးမွ”ဆိုၿပီး နိဂံုးသတ္လိုက္ၾကတဲ့ အသံေတြလည္း ၾကားရတယ္။

ဒီလိုပါပဲ …. ေန႔စဥ္ဘ၀မွာ “စိတ္မေကာင္းလိုက္တာကြာ” “ကိုယ္ခ်င္းစာပါတယ္ကြာ” “၀မ္းနည္းမိပါတယ္” … စတဲ့ စကားေတြနဲ႔ အျခားသူေတြ ဒုကၡ၊ ေသာက ျဖစ္ေနခ်ိန္မွာ ေျပာတတ္ၾကတယ္။ အျခားတစ္ဖက္မွာလည္း အျခားသူေတြ သုခေတြ၊ ေအာင္ျမင္မႈေတြ ရလိုက္တဲ့အခ်ိန္မွာ “မင္းအတြက္ ဂုဏ္ယူပါတယ္ကြာ” “၀မ္းသာပါတယ္” “ကြန္ဂရက္က်ဴေလးရွင္း” … စတဲ့ စကားေတြ ေျပာတတ္ၾကတယ္။

“ဒီစံုတဲြကေတာ့ လိုက္ဖက္ညီလိုက္တာ” “သူ စီးလာတဲ့ ကားႀကီးက ေကာင္းလိုက္တာ” “သူတို႔ အဆင္ေျပေနတာ ေတြ႕ရေတာ့ ၀မ္းသာလိုက္တာ” “သူ စီးပြားပ်က္သြားတာ စိတ္ကို မေကာင္းဘူး” “သူတို႔ အိမ္ေထာင္ေရး အဆင္မေျပတာေတြ႕ရတာ ၀မ္းနည္းမိတယ္” “ဒီေကာင္ ေအာင္ျမင္သြားေတာ့ ကိုယ္လည္း အေတာ္ေပ်ာ္မိတယ္”

ဇင္ဇာတ္လမ္းထဲက မ်က္စိမျမင္သူသာ ဆိုရင္ အဆိုပါ အသံေတြရဲ႕ မ႐ိုးသားမႈကို ထုတ္ေဖာ္ေနပါလိမ့္မယ္။ ဒီလိုပါပဲ … ေန႔စဥ္ေျပာေနက်စကားေတြထဲက အသံေလးေတြကို ဂ႐ုတစိုက္ ေ၀ဖန္ဆန္းစစ္ၾကည့္ရင္ အသံနဲ႔ တကယ့္ရင္တြင္း ခံစားခ်က္ကို ကဲြကဲြျပားျပားႀကီး မဟုတ္ရင္ေတာင္ ရိပ္ဖမ္းသံဖမ္းေတာ့ နားလည္သေဘာေပါက္မိမယ္ ထင္ပါတယ္။

(၄)
ေန႔စဥ္ ျပႆနာေပါင္းမ်ားစြာရဲ႕ ျမစ္ဖ်ားခံရာကို ေသခ်ာၾကည့္ရင္ “အသံ”ေတြမ်ား ျဖစ္ေနမလားလို႔ ထင္မိပါတယ္။ လူေတြဟာ ေန႔စဥ္ စကားေတြ ေျပာေနေပမယ့္ ေျပာလိုက္တဲ့ စကားနဲ႔ သူတို႔ရဲ႕ ရင္တြင္းက အစစ္အမွန္ ခံစားခ်က္၊ သေဘာထားေတြဟာ မ်ားေသာအားျဖင့္လို႔ ဆိုရေလာက္ေအာင္ ကဲြျပားေနတတ္ၾကတယ္။

ေရွ႕မွာေတာ့ ကိုယ္ခ်င္းစာတရား လက္ကိုင္ထားသလိုလို ေျပာၿပီး သူ႕ အဇၥ်တၱမွာ သူတစ္ပါးဒုကၡအတြက္ ၾကည္ႏူးေနတဲ့ စိတ္ေတြ ျပည့္ေနတတ္ၾကတယ္။ လူေရွ႕မွာ မုဒိတာတရားနဲ႔အညီ ၀မ္းေျမာက္ေနသလိုလိုနဲ႔ သူ႕ရင္ထဲမွာ မနာလိုမႈေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚတဲ့ အမုန္းတရားေတြ ပြားစီးေနတတ္ၾကျပန္တယ္။ ဒီလိုနဲ႔ လူေတြဟာ “ေရွ႕တစ္မ်ိဳး၊ ကြယ္ရာတစ္မ်ိဳး”ဆိုတဲ့ ေ၀ါဟာရကို ကမၻာေျမအႏွံ႔ ျပန္႔ပြားေအာင္ လုပ္ျဖစ္သြားၾကတယ္။ (လုပ္ျဖစ္သြားၾကတယ္လို႔ ထင္ပါတယ္)။

(၅)
စာေရးသူတို႔ လူ႕ေလာကကလည္း ခက္တယ္ေလ။ “မင္းကလည္းကြာ … စိတ္ထဲရွိတိုင္း ေျပာလို႔ ျဖစ္မလားကြ၊ ဒီလိုပဲ လူေရွ႕ေတာ့ ၾကည့္ေကာင္းေအာင္ ေျပာရတာေပါ့”တဲ့။ ဒါကလည္း (ႀကိဳက္သည္ျဖစ္ေစ၊ မႀကိဳက္သည္ျဖစ္ေစ) ေထာက္ခံလိုက္ရမယ့္ စကားတစ္ခြန္း ျဖစ္ေနျပန္တယ္ေလ။ စာဖတ္သူေကာ ဘယ္လိုမ်ား ေတြးမိသလဲ။ စကားနဲ႔ အစစ္အမွန္ ခံစားခ်က္ကို ထပ္တူ ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားရမွာလား ဒါမွမဟုတ္ ၾကည့္ေကာင္းေအာင္ (ဂ်န္းတဲလ္မန္း - လူႀကီးလူေကာင္းဆန္ဆန္) ေျပာရမွာလား။ သို႔မဟုတ္ စိတ္ထဲမပါဘဲ ၾကည့္ေကာင္းေအာင္ ေျပာတတ္ရင္ ဂ်န္းတဲလ္မန္း - လူႀကီးလူေကာင္းဆန္တယ္လို႔ ဆိုရသလား။ ဆိုႏိုင္သလား။ အားလံုး ခက္ကုန္ၾကၿပီ ထင္ပါရဲ႕။ တကယ့္ခံစားခ်က္အတိုင္း စကားအသံေတြ ျဖစ္ေနၾကရင္ အေကာင္းဆံုးေပါ့။

(၆)
ေနာက္ဆံုးေတာ့ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာထားတဲ့ စကားေျခာက္ခြန္းထဲက
-      မွန္လည္းမွန္၊ အက်ိဳးလည္းရွိ၊ လူၾကားခ်င္
-      မွန္လည္းမွန္၊ အက်ိဳးလည္းရွိ၊ လူေတာ့ မၾကားခ်င္
ဆိုတဲ့ ျမတ္စြာဘုရား ေျပာတတ္တဲ့ စကားႏွစ္ခြန္းနဲ႔ ခ်ိန္ထိုးသံုးသပ္ၿပီး ေျပာႏိုင္ၾကရင္ေတာ့ သဘာ၀က်သြားမယ္ ထင္ပါတယ္။

(၇)
စိတ္ထဲမွာ ပါသည္ျဖစ္ေစ၊ မပါသည္ျဖစ္ေစ “ၾကည့္ေကာင္းေအာင္”ဆိုတဲ့ ဆင္ေျခေလးနဲ႔ ဆက္လက္ၿပီး စကားေတြ ေဖာင္ဖြဲ႕ေနရအံုးမွာလား။ ဒါမွမဟုတ္ အဲဒီလို ေျပာေနရတဲ့ ေလာကႀကီးကို စိတ္ကုန္ပစ္လိုက္ရမွာလား ….. ကဲ … ဘယ္လိုလဲ … 

ခါးသီးေသာ ရင္ဘက္မ်ားမွ ခ်ိဳသာေသာ စကားမ်ားသံမ်ား .....

Tuesday, July 19, 2011

ဓမၼိကာရာမျမန္မာေက်ာင္း၊ ၀ါဆိုပဲြအခမ္းအနား မွတ္တမ္းဓာတ္ပံုမ်ား

မေလးရွားႏိုင္ငံ၊ ပီနန္ၿမိဳ႕၊ ဓမၼိကာရာမျမန္မာေက်ာင္းတြင္ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တိုင္း က်င္းပၿမဲျဖစ္ေသာ ၀ါဆိုသကၤန္း ဆက္ကပ္လွဴဒါန္းပဲြ အခမ္းအနားကို ဇူလိုင္လ၊ ၁၆-ရက္၊ စေနေန႔၊ ည ၈-နာရီအခ်ိန္တြင္ က်င္းပခဲ့ပါသည္။ ယခုႏွစ္ ပီနန္ေက်ာင္းတြင္ ပီနန္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး အပါအ၀င္ ၀ါဆိုသံဃာ ၅-ပါး ရွိပါသည္။ တာ၀န္ခံဆရာေတာ္ ဦး၀ိစိတၱ၊ ဦးေဇာတိပါလ၊ ဦးအနိ႐ုဒၶါလကၤာရ၊ အေမရိကန္ရဟန္းေတာ္ ဦးေသာပါကႏွင့္ စာေရးသူတို႔ ျဖစ္ပါသည္။

အခမ္းအနားကို ည ၈-နာရီတြင္ စတင္ခဲ့ပါသည္။ ေက်ာင္းေကာ္မတီအဖဲြ႕ အက်ိဳးေတာ္ေဆာင္ မစၥတာယပ္က အခမ္းအနားမွဴးအျဖစ္ ေဆာင္ရြက္သည္။ အခမ္းအနားကို ပီနန္ဆရာေတာ္ႀကီး သင္ၾကားလမ္းညႊန္ထားသည့္အတိုင္း ရတနာသံုးပါးကို ရွိခိုးၿပီး စတင္ခဲ့သည္။ တာ၀န္ခံဆရာေတာ္ ဦး၀ိစိတၱထံမွ ငါးပါးသီလကို ခံယူၿပီး ေက်ာင္း၀တ္ရြတ္စဥ္ကို ရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ခဲ့ၾကသည္။ ၿပီးလွ်င္ စာေရးသူမွ ၀ါဆိုအဓိပၸာယ္၊ ၀ါဆိုသကၤန္းအေၾကာင္း၊ ၀ါဆိုသကၤန္းဆက္ကပ္သည့္ဓေလ့ျဖစ္ေပၚလာပံု စသည္တုိ႔ကို ရွင္းလင္းေဟာၾကားခဲ့ရသည္။ ၿပီးလွ်င္ သံဃာေတာ္မ်ားအား ၀ါဆိုသကၤန္းႏွင့္ အျခားလွဴဖြယ္မ်ားကို လွဴဒါန္းၾကသည္။ ျမန္မာအခမ္းအနားမ်ားႏွင့္ မတူသည္မွာ ၾကြေရာက္လာေသာ ပရိသတ္မ်ားက သံဃာေတာ္မ်ားအား ၀ါဆိုဖေယာင္းတုိင္မ်ား လွဴဒါန္းၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ ၀ါဆိုဖေယာင္းတိုင္ လွဴဒါန္းျခင္းျဖင့္ အနေႏၲာ အနႏၲငါးပါးအေပၚ ျပစ္မွားခဲ့သည္မ်ား ရွိခဲ့လွ်င္ ေက်ေပ်ာက္ႏိုင္သည္ဟု ယံုၾကည္ၾကသည္။

ေနာက္ဆံုးအေနျဖင့္ သံဃာေတာ္မ်ားဦးေဆာင္ၿပီး ၀ါဆိုဖေယာင္းတုိင္ကို ထြန္းညွိကာ ေက်ာင္းတုိက္ေစတီကို လွည့္လွည္ပူေဇာ္ၾကသည္မွာ ၾကည္ႏူးစရာ ေကာင္းလွပါသည္။ ည ၉-နာရီေက်ာ္ခန္႔တြင္ ေကာ္မတီအဖဲြ႕၀င္မ်ားႏွင့္ စုေပါင္းဓာတ္ပံုရိုက္ၿပီး ၀ါဆိုပဲြအခမ္းအနားကို ေအာင္ျမင္စြာ ႐ုတ္သိမ္းခဲ့ၾကပါသည္။




























































နေမာ တႆ ဘဂ၀ေတာ အရဟေတာ သမၼာသမၺဳဒၶႆ

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails